[MNiSW] MISTRZOWIE DYDAKTYKI II

Projekt „Mistrzowie dydaktyki” jest realizowany w ramach działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa i skierowany do studentów oraz uczelni publicznych i niepublicznych. Jego celem jest podniesienie jakości kształcenia wyższego poprzez rozwój umiejętności dydaktycznych kadry akademickiej, poprawę metod nauczania i szerzenie najlepszych praktyk w dydaktyce. Projekt obejmuje współpracę międzynarodową, pozwalającą na wymianę doświadczeń oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w edukacji.

Projekt „Mistrzowie dydaktyki” realizowany był w ramach działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa. Jego głównym celem było opracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań w zakresie szkolenia tutorów oraz kształcenia w formie tutoringu, we współpracy z wiodącymi uczelniami zagranicznymi, znajdującymi się w pierwszej setce rankingu szanghajskiego.

W ramach projektu przygotowano program szkolenia tutorów oraz model stosowania metody tutoringu w sześciu obszarach kształcenia z grupy ośmiu: nauk humanistycznych, ścisłych, społecznych, przyrodniczych, technicznych, rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk medycznych i nauk o zdrowiu oraz sztuki. Projekt obejmował również nabór uczelni, których pracownicy wzięli udział w wizytach studyjnych w ośrodkach zagranicznych. Szkolenia prowadzone były przez ekspertów z uczelni zagranicznych, posiadających doświadczenie w realizacji metody tutoringu.

Po fazie testowania rozwiązania, zrealizowano zajęcia w formie tutoringu na polskich uczelniach, uwzględniając doświadczenia zdobyte przez uczestników szkoleń za granicą. Przeprowadzono badania z udziałem studentów i kadry akademickiej, analizując wyniki fazy testowej. Na podstawie tych wyników opracowano ostateczną wersję modelu tutoringu, który został wdrożony w polskim szkolnictwie wyższym.

Rezultatem projektu było opracowanie nowych narzędzi dydaktycznych i metod nauczania, które zostały wdrożone w różnych dziedzinach naukowych. Dokument zawierał materiały dydaktyczne, przykłady dobrych praktyk w szkoleniu tutorów oraz rekomendacje do wykorzystania przez polskie uczelnie.

Całkowita wartość projektu wyniosła 84 019 463,66 zł, z czego 79 221 952,28 zł pochodziło z Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt trwał od 1 grudnia 2017 r. do 31 marca 2023 r.