Celem projektu było podnoszenie jakości dydaktyki na polskich uczelniach, poprzez wdrożenie nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania, ze szczególnym naciskiem na metodę tutoringu. W ramach projektu opracowano koncepcje wsparcia zarówno wysoko uzdolnionej młodzieży, jak i tych, którzy borykają się z trudnościami w nauce. Istotnym celem było stworzenie i testowanie rozwiązań, które umożliwią indywidualne podejście do każdego studenta, niezależnie od jego poziomu zaawansowania.
Współpraca z uczelniami zagranicznymi, które znajdują się w czołówce światowych rankingów, takich jak Uniwersytet w Groningen, Uniwersytet w Aarhus, University College London, Uniwersytet w Gandawie czy Uniwersytet w Oslo, pozwoliła na zaadaptowanie najlepszych praktyk i doświadczeń w zakresie wdrażania metody tutoringu. Partnerzy zagraniczni wnieśli cenne know-how, które pozwoliło na skuteczne opracowanie i implementację nowych rozwiązań w polskich uczelniach.
Projekt składał się z kilku etapów: początkowo opracowano koncepcję metody tutoringu, która była następnie testowana i wdrażana w polskich uczelniach. Przeprowadzono liczne szkolenia i warsztaty dla kadry akademickiej, które miały na celu rozwój kompetencji w zakresie nowoczesnych metod dydaktycznych. Ostatecznie, na podstawie doświadczeń zdobytych w ramach projektu, opracowano zalecenia i materiały dydaktyczne, które będą wykorzystywane w polskich instytucjach edukacyjnych.
Więcej informacji o projekcie znaleźć można tutaj.