Aplikowanie do DS UŁ na rok akademicki 2024/2025 – kolejne tury

Komunikat Prorektora ds. studentów i jakości kształcenia UŁ z dnia 23 maja 2024 roku w sprawie aplikowania do domów studenckich UŁ na rok akademicki 2024/2025 – kolejne tury.

 

Rejestracja wniosków o akademik w USOSweb

Rejestracja wniosków o przyznanie miejsca odbywa się wyłącznie przez USOSweb po uzyskaniu dostępu do zalogowania się do systemu.

Wnioskowanie o akademik

Aplikowanie o akademik dostępne jest w systemie USUSweb w zakładce: dla wszystkich → wnioski → wniosek o akademik. 

Ubieganie się o akademik dla osób z aktywnym statusem studenta/doktoranta/słuchacza szkoły doktorskiej UŁ w roku akademickim 2024/2025 i posiadających dostęp do systemu informatycznego USOSweb jest przeznaczone dla:

  • osób przyjętych na studia UŁ pierwszego, drugiego, trzeciego stopnia i jednolitych magisterskich Uniwersytetu Łódzkiego w procesie rekrutacji (w przypadku Cudzoziemców przyjętych na studia informacji na temat możliwości ubiegania się o miejsce w DS udziela Biuro Współpracy z Zagranicą UŁ),
  • studentów/doktorantów UŁ z wyższych lat ubiegających  się o miejsce w DS (dotyczy studentów z obywatelstwem polskim  i zagranicznym),
  • studentów/doktorantów UŁ, którzy w I turze aplikowania o miejsce w DS nie dokończyli procesu rejestracji wniosku w systemie Usosweb (status wniosku – wypełniany, poprawiany, cofnięty do poprawy),
  • uczestników szkół doktorskich UŁ.

Wnioski o przyznanie pokoju jednoosobowego, pokoju dla rodzica z dzieckiem

Wnioski te będą rozpatrywane przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w DS pod koniec września (po zamknięciu 4. tury), a informacja w tej sprawie zostanie przekazana bezpośrednio do administracji domów studenckich po rozpatrzeniu wniosków.

Tylko wniosek kompletny i prawidłowo zarejestrowany w systemie USOSweb zostanie rozpatrzony przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w DS.

Komisja nie rozpatruje wniosków, które mają status: wypełniany, poprawiany, cofnięty do poprawy.

 

Harmonogram otwarcia tur i rejestracji wniosków w USOSweb:

  • 9-25.08.2024 – otwarcie 2 tury
  • 26-31.08.2024 – weryfikacja i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS na podstawie zarejestrowanych wniosków w 2. turze i przyjętych do rozpatrzenia przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w domach studenckich UŁ,
  • 1-15.09.2024 – otwarcie 3. tury,
  • 16-19.09.2024 – weryfikacja i wydanie decyzji w sprawie przyznania miejsca w DS na podstawie zarejestrowanych wniosków w 3. turze i przyjętych do rozpatrzenia przez Uczelnianą Komisję ds. przyznawania miejsc w domach studenckich UŁ,
  • 20-27.09.2024 – otwarcie 4. tury, decyzje będą podejmowane od 28-31.09.2024,
  • 1-6.10.2024 – otwarcie 5. tury, decyzje będą podejmowane w dniach 7-08.10.2024.

Nie wymagamy dostarczenia wersji papierowej wniosku o przyznanie miejsca w DS, zarejestrowanego w systemie USOSweb.

Informacja o przyznanym akademiku

Informacja o przyznanym akademiku ukaże się w USOSweb. Student informowany jest mailowo o każdej zmianie statusu wniosku (status wniosku z zarejestrowanego” zmieni się na gotowy do rozaptrzenia” i finalnie zostanie rozpatrzony przez Uczelnianą komisję ds. przyznawania miejsc w DS). Po zalogowaniu się na swoje konto w USOSweb student decyzję o przyznanym miejscu w domu studenta sprawdza w szczegółach wniosku o akademik.

Rezygnacja z przyznanego miejsca

W przypadku rezygnacji z przyznanego miejsca należy niezwłocznie poinformować recepcję przyznanego domu studenta mailowo lub telefonicznie.

Przyznanie miejsca w domach studenckich UŁ po zamknięciu ostatniej 5. tury w USOSweb

Złożenie wniosku przez USOSweb po zamknięciu ostatniej 5. tury w USOSweb nie będzie już możliwe.

Studenci i doktoranci UŁ, ubiegający się o przyznanie miejsca w domu studenta Uniwersytetu Łódzkiego składają wniosek o przyznanie miejsca w DS – załącznik nr 3.

 

Ubieganie się o zamianę miejsca w DS

  • Mieszkańcy akademików mogą ubiegać się o zamianę miejsca składając wniosek o zamianę w wersji papierowej – załącznik nr 4.
  • Termin składania wniosków o zamianę miejsca: od 16 października 2024, decyzje zostaną podjęte pod koniec października 2024.
  • W sytuacji odmowy przyznania zamiany DS wynikającej z braku wolnych miejsc wniosek o zamianę miejsca jest rozpatrywany na dwóch kolejnych posiedzeniach komisji.
  • Decyzja pozytywna o zamianie miejsca obliguje studenta/doktoranta do przekwaterowania się do akademika w terminie 7 dni od dnia przyznania zamiany.
  • W przypadku rozpatrzonych wniosków o przyznanie miejsca w DS. UŁ student jest informowany o decyzji Uczelnianej komisji ds. przyznawania miejsc w domu studenta UŁ mailowo na adres e-mail studenta utworzony w domenie uniwersyteckiej.
  • W przypadku pozytywnie rozpatrzonych wniosków o zamianę miejsca  informacja o decyzji UK-DS przesyłana jest bezpośrednio do administracji akademika, w którym student aktualnie zamieszkuje.

Skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego wniosku w wersji papierowej o przyznanie lub zamianę miejsca w DS można dostarczyć pod adres:

Centrum Obsługi Spraw Społecznych i Socjalnych Studentów i Doktorantów
ul. Lumumby 1
90-927 Łódź 

lub przesłać mailowo na adres: cos@uni.lodz.pl

 

Prorektor ds. studentów i jakości kształcenia UŁ

dr hab. Robert Zakrzewski, prof. UŁ