DIGI-Step, nowy projekt poświęcony edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, na Wydziale Zarządzania UŁ

Międzynarodowy projekt Digital Sustainable Skills and Training in Education Partnership (DIGI-Step) to odpowiedź na potrzebę zdobywania specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności cyfrowych w obszarze zrównoważonego rozwoju. Głównym celem projektu jest poprawa umiejętności cyfrowych osób zajmujących się edukacją w szkolnictwie wyższym w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju. Ma za zadanie wypełnić istniejącą nadal lukę w edukacji wyższej na rzecz sustainability jednocześnie wzmacniając zasoby instytucjonalne oraz rozwijając wiedzę o nauczaniu online.

W ramach działań edukacyjnych wypracowane zostaną dwa główne rezultaty:

  • opracowanie zawartości kursu e-learning-owego na temat zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi oraz pedagogiki cyfrowej,
  • opracowanie podręcznika pomocnego przy wdrażaniu kursów online z obszaru zrównoważonego rozwoju.

Obok wymiaru edukacyjnego projekt posiada komponent badawczy dotyczący rozwoju kompetencji związanych ze zrównoważonym rozwojem w wirtualnym środowisku nauczania.

Rośnie świadomość wyzwań środowiskowych, co przekłada się na chęć zdobywania wiedzy o tym, jakimi metodami i sposobami możemy radzić sobie z tymi problemami na różnych poziomach włączając w to osobiste zaangażowanie. Dodatkowo, sytuacja związana z pandemią pokazała lukę w edukacji realizowanej w środowisku wirtualnym. Chęć połączenia nowoczesnej edukacji online z wiedzą o zrównoważonym rozwoju stała u podstaw projektu, który przez najbliższe kilkanaście miesięcy będziemy rozwijać wspólnie z partnerami z różnych ośrodków europejskich.

Tłumaczy dr Agata Rudnicka z Wydziału Zarządzania UŁ, który jest partnerem projektu.

Obecnie osoby uczące się oczekują edukacji, która jest dostępna, innowacyjna i kompleksowa. Projektowany kurs spełnia te kryteria. Właściwe zrozumienie istoty zrównoważonego rozwoju, wzajemnych relacji między gospodarką, społeczeństwem i środowiskiem oraz konsekwencji zaburzania równowagi przyrodniczej stoją u podstaw poznawania świata. 

Dodaje badaczka.

Projekt kierowany jest przez partnerów z Niemiec z Technische Universitat Dresden. W realizację projektu zaangażowani są partnerzy z Grecji, Portugalii, Rumuni oraz Polski. Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zespołem w składzie dr Błażej Socha i dr Marta Baraniak kieruje dr Agata Rudnicka

Projekt został sfinansowany ze środków programu Erasmus+, umowa nr: 2021-1-DE01-KA220-HED-000027525 i realizowany będzie okresie 11.2021-12.2023.

Materiał źródłowy: Wydzial Zarządzania UŁ; redakcja: Centrum Promocji UŁ