W ramach działań edukacyjnych wypracowane zostaną dwa główne rezultaty:
- opracowanie zawartości kursu e-learning-owego na temat zrównoważonego rozwoju z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi oraz pedagogiki cyfrowej,
- opracowanie podręcznika pomocnego przy wdrażaniu kursów online z obszaru zrównoważonego rozwoju.
Obok wymiaru edukacyjnego projekt posiada komponent badawczy dotyczący rozwoju kompetencji związanych ze zrównoważonym rozwojem w wirtualnym środowisku nauczania.
Rośnie świadomość wyzwań środowiskowych, co przekłada się na chęć zdobywania wiedzy o tym, jakimi metodami i sposobami możemy radzić sobie z tymi problemami na różnych poziomach włączając w to osobiste zaangażowanie. Dodatkowo, sytuacja związana z pandemią pokazała lukę w edukacji realizowanej w środowisku wirtualnym. Chęć połączenia nowoczesnej edukacji online z wiedzą o zrównoważonym rozwoju stała u podstaw projektu, który przez najbliższe kilkanaście miesięcy będziemy rozwijać wspólnie z partnerami z różnych ośrodków europejskich.
Tłumaczy dr Agata Rudnicka z Wydziału Zarządzania UŁ, który jest partnerem projektu.
Obecnie osoby uczące się oczekują edukacji, która jest dostępna, innowacyjna i kompleksowa. Projektowany kurs spełnia te kryteria. Właściwe zrozumienie istoty zrównoważonego rozwoju, wzajemnych relacji między gospodarką, społeczeństwem i środowiskiem oraz konsekwencji zaburzania równowagi przyrodniczej stoją u podstaw poznawania świata.
Dodaje badaczka.
Projekt kierowany jest przez partnerów z Niemiec z Technische Universitat Dresden. W realizację projektu zaangażowani są partnerzy z Grecji, Portugalii, Rumuni oraz Polski. Na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego zespołem w składzie dr Błażej Socha i dr Marta Baraniak kieruje dr Agata Rudnicka.
Projekt został sfinansowany ze środków programu Erasmus+, umowa nr: 2021-1-DE01-KA220-HED-000027525 i realizowany będzie okresie 11.2021-12.2023.
Materiał źródłowy: Wydzial Zarządzania UŁ; redakcja: Centrum Promocji UŁ