Polecamy artykuł opublikowany na portalu PAP.
Temat komunikacji naukowej jest jeszcze słabo rozpoznany w Polsce. Nasze uczelnie nie kształcą specjalistów ds. komunikacji naukowej. Jako wzór możemy tu stawiać Włochy, Portugalię i Hiszpanię. Pod tym względem pozytywnie wyróżnia się nasza Uczelnia, dzięki pracy Centrum Promocji UŁ - nasi eksperci są bowiem coraz bardziej widoczni w mediach.
Wracając do bardziej ogólnej refleksji, dotyczącej polskiego świata akademickiego, to trzeba zauważyć, że w Polsce nie mamy jeszcze wdrożonej kultury dzielenia się wiedzą naukową ze społeczeństwem. Nie jest to element oceny pracy pracowników wyżych uczelni. Jesteśmy dydaktykami, naukowcami, ale nie wymaga się od nas komunikacji wyników naszych badań. A jest to fundamentalna misja Uczelni, co widać szczególnie w dobie rozprzestrzeniania się fake newsów. Uczeni muszą pomóc ludziom w zrozumieniu otoczenia, w analitycznym odsiewaniu informacji, aby nie wzmacniać pseudonauki - komentuje wyniki badań zespołu prof. Izabela Warwas.
Więcej informacji, dotyczących rezultatów badania, jest dostępny w raportach na stronie projektu.
Uniwersytet Łódzki to jedna z największych polskich uczelni. Misją UŁ jest kształcenie wysokiej klasy naukowców i specjalistów w wielu dziedzinach humanistyki, nauk społecznych, przyrodniczych, ścisłych, nawet medycznych. UŁ współpracuje z biznesem, zarówno na poziomie kadrowym, zapewniając wykwalifikowanych pracowników, jak i naukowym, oferując swoje know-how przedsiębiorstwom z różnych gałęzi gospodarki. Uniwersytet Łódzki jest uczelnią otwartą na świat - wciąż rośnie liczba uczących się tutaj studentów z zagranicy, a polscy studenci, dzięki programom wymiany, poznają Europę, Azję, wyjeżdżają za Ocean. Uniwersytet jest częścią Łodzi, działa wspólnie z łodzianami i dla łodzian, angażując się w wiele projektów społeczno-kulturalnych.
Zobacz nasze projekty naukowe na https://www.facebook.com/groups/dobranauka/
Tekst źródłowy: Polska Agencja Prasowa
Redakcja: Centrum Promocji UŁ